Autor |
DAFXF
Admin
Dołączył: 06 Kwi 2006
Posty: 50
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
Nie 10:13, 30 Kwi 2006
|
|
Wiadomość |
|
Volvo Trucks zaprezentowało następcę modelu Volvo FH12, z całkowicie nowymi jednostkami napędowymi, należącymi do klasy silników o wysokich osiągach. Nowa ciężarówka bazuje na koncepcji modelu FH, lecz została poddana znacznym ulepszeniom, zarówno w zakresie programu silników, jak i w odniesieniu do napędu, kabiny i podwozia. Wprowadzenie Volvo FH12, w wersji ciągnika siodłowego z silnikiem o mocy 500 KM, wyposażonym w technologię turbocompound, oznacza początek szeroko zakrojonej odnowy produktów, wchodzących w skład programu ciężkich modeli Volvo Trucks.
FH12 jest flagowym pojazdem firmy Volvo, który został wprowadzony na rynek po raz pierwszy w roku 1993. W latach 1998 - 1999 przeszedł jednak znaczną modernizację. Zaprezentowano wtedy między innymi całkowicie nowy system elektroniczny i nowe podwozie z hamulcami tarczowymi. FH, jako jedyny model samochodu ciężarowego dwukrotnie uzyskał tytuł "Truck of the Year" - zdobył go w roku 1994 i 2000.
Od momentu wprowadzenia na rynek sprzedano ten pojazd w liczbie około 250.000 sztuk. Nowy model Volvo FH12 uległ znacznym zmianom technicznym w porównaniu z pojazdem, który ujrzał światło dzienne w 1993 roku. Jest on jednak przejawem tej samej ambicji. Volvo chce, by stał się dla klienta najbardziej opłacalnym wyborem na rynku samochodów ciężarowych. Okresy międzyserwisowe ulegały stopniowemu wydłużeniu i obecnie FH12 w wersji ciągnika siodłowego może przejechać 90.000 km między kolejnymi wymianami oleju.
edną z najważniejszych nowości, które kryje w sobie nowe Volvo FH12 jest nowy silnik o mocy 500 KM, wykorzystujący technologię turbocompound. Stanowi on rozwinięcie dobrze znanego silnika Volvo D12, jest jednak lżejszy i zużywa mniej paliwa. Jest on w pierwszym rzędzie przeznaczony do cięższych przewozów oraz do utrzymywania wyższej średniej prędkości w terenie pagórkowatym. Jako alternatywa dostępna jest ulepszona wersja silnika Volvo D12D 460 o mocy 460 KM.
Wcześniej w tym roku wprowadzony został silnik Volvo D12C 460 w wersji Euro-3. Obecnie pojawia się ulepszona wersja tego silnika do Volvo FH12. Oba te silniki tworzą podstawę programu silników, o wyższej mocy, przeznaczonych do nowych Volvo FH12 w wersji ciągnika siodłowego.
Samochody ciężarowe Volvo charakteryzują się niezawodnością i niskim kosztem całkowitym eksploatacji - zarówno podczas jazdy, jak i w zakresie kosztów utrzymania technicznego. Cechy te zostały rozwinięte w nowej rodzinie pojazdów FH, co przejawia się między innymi wydłużonymi okresami międzyserwisowymi. Zalecane dla nowych silników Volvo D12 są około 20% dłuższe niż w przypadku ich poprzedników. Zależnie od obszaru zastosowania oraz obciążenia oznacza to, że dla typowego 40-tonowego pojazdu eksploatowanego w przewozach dalekobieżnych przebieg między kolejnymi wymianami oleju wynosi około 90.000 km.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
|
|