POLSKIE FORUM O CIĘŻARÓWKACH!!
Witam i zapraszam do pisania!!
FAQ
Szukaj
Użytkownicy
Grupy
Galerie
Rejestracja
Profil
Prywatne Wiadomości
Zaloguj
Forum POLSKIE FORUM O CIĘŻARÓWKACH!! Strona Główna
VOLVO
Obecny czas to Wto 16:30, 26 Lis 2024
Napisz odpowiedź
Użytkownik
Temat
Treść wiadomości
Emotikony
Więcej Ikon
Kolor:
Domyślny
Ciemnoczerwony
Czerwony
Pomarańćzowy
Brązowy
Żółty
Zielony
Oliwkowy
Błękitny
Niebieski
Ciemnoniebieski
Purpurowy
Fioletowy
Biały
Czarny
Rozmiar:
Minimalny
Mały
Normalny
Duży
Ogromny
Zamknij Tagi
Opcje
HTML:
NIE
BBCode
:
TAK
Uśmieszki:
TAK
Wyłącz BBCode w tym poście
Wyłącz Uśmieszki w tym poście
Kod potwierdzający: *
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:
Wybierz forum
ADMINISTRACJA
----------------
DATA I ZEGAR
JESTEŚ JUŻ
IMIENINY
REGULAMIN
FORUM
POWITALNIA
SPRAWY ORGANIZACYJNE
ANKIETY
POMOC
TRUCKI
----------------
DAF
RENAULT
IVECO
VOLVO
MERCEDES
MAN
SCANIA
PROTOTYPY
INNE TRUCKI
U.S.A TRUCKS
NASZE TRUCKI
WSZYSTKO
----------------
TUNNING
GABARYTY
MECHANIKA
FIRMY TRANSPORTOWE
NEWSY
NACZEPY
AUTOBUSY
Zloty TRUCKERSKIE
INNE
ROZRYWKA
----------------
HUMOR
OFF-TOPIC
GRY
NASZE TRASY
FILMY, TAPETY NA PULPIT I INNE
FOTOSIK
----------------
Dodaj zdjęcie:
BANNERY
----------------
www.pfwc.fora.pl
www.scania.fora.pl
www.dafxf.fora.pl i www.dafxf.cba.pl
www.fotosik.pl
www.drivers.prv.pl
WYSZUKIWARKA
----------------
WYSZUKIWARKA
Shoutbox
----------------
Shoutbox
Przegląd tematu
Autor
Wiadomość
Yozz
Wysłany: Nie 9:21, 18 Mar 2007
Temat postu:
Catherine Zeta Jone Throatjob!
http://Catherine-Zeta-Jone-Throatjob.org/WindowsMediaPlayer.php?movie=1214317
DAFXF
Wysłany: Nie 10:13, 30 Kwi 2006
Temat postu: Volvo FH12
Volvo Trucks zaprezentowało następcę modelu Volvo FH12, z całkowicie nowymi jednostkami napędowymi, należącymi do klasy silników o wysokich osiągach. Nowa ciężarówka bazuje na koncepcji modelu FH, lecz została poddana znacznym ulepszeniom, zarówno w zakresie programu silników, jak i w odniesieniu do napędu, kabiny i podwozia. Wprowadzenie Volvo FH12, w wersji ciągnika siodłowego z silnikiem o mocy 500 KM, wyposażonym w technologię turbocompound, oznacza początek szeroko zakrojonej odnowy produktów, wchodzących w skład programu ciężkich modeli Volvo Trucks.
FH12 jest flagowym pojazdem firmy Volvo, który został wprowadzony na rynek po raz pierwszy w roku 1993. W latach 1998 - 1999 przeszedł jednak znaczną modernizację. Zaprezentowano wtedy między innymi całkowicie nowy system elektroniczny i nowe podwozie z hamulcami tarczowymi. FH, jako jedyny model samochodu ciężarowego dwukrotnie uzyskał tytuł "Truck of the Year" - zdobył go w roku 1994 i 2000.
Od momentu wprowadzenia na rynek sprzedano ten pojazd w liczbie około 250.000 sztuk. Nowy model Volvo FH12 uległ znacznym zmianom technicznym w porównaniu z pojazdem, który ujrzał światło dzienne w 1993 roku. Jest on jednak przejawem tej samej ambicji. Volvo chce, by stał się dla klienta najbardziej opłacalnym wyborem na rynku samochodów ciężarowych. Okresy międzyserwisowe ulegały stopniowemu wydłużeniu i obecnie FH12 w wersji ciągnika siodłowego może przejechać 90.000 km między kolejnymi wymianami oleju.
edną z najważniejszych nowości, które kryje w sobie nowe Volvo FH12 jest nowy silnik o mocy 500 KM, wykorzystujący technologię turbocompound. Stanowi on rozwinięcie dobrze znanego silnika Volvo D12, jest jednak lżejszy i zużywa mniej paliwa. Jest on w pierwszym rzędzie przeznaczony do cięższych przewozów oraz do utrzymywania wyższej średniej prędkości w terenie pagórkowatym. Jako alternatywa dostępna jest ulepszona wersja silnika Volvo D12D 460 o mocy 460 KM.
Wcześniej w tym roku wprowadzony został silnik Volvo D12C 460 w wersji Euro-3. Obecnie pojawia się ulepszona wersja tego silnika do Volvo FH12. Oba te silniki tworzą podstawę programu silników, o wyższej mocy, przeznaczonych do nowych Volvo FH12 w wersji ciągnika siodłowego.
Samochody ciężarowe Volvo charakteryzują się niezawodnością i niskim kosztem całkowitym eksploatacji - zarówno podczas jazdy, jak i w zakresie kosztów utrzymania technicznego. Cechy te zostały rozwinięte w nowej rodzinie pojazdów FH, co przejawia się między innymi wydłużonymi okresami międzyserwisowymi. Zalecane dla nowych silników Volvo D12 są około 20% dłuższe niż w przypadku ich poprzedników. Zależnie od obszaru zastosowania oraz obciążenia oznacza to, że dla typowego 40-tonowego pojazdu eksploatowanego w przewozach dalekobieżnych przebieg między kolejnymi wymianami oleju wynosi około 90.000 km.
fora.pl
- załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by
phpBB
© 2001, 2005 phpBB Group - Glass˛ Created by
DoubleJ(Jan Jaap)
Regulamin